close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תקלות נפוצות במזגן

מערכת שורשא אייר, תשפ25/04/2020

מתי התקלה במזגן שלכם ניתנת לפתירה לבד ומתי צריך טיפול מקצועי ומישהו מקצועי שיתקן?

תגיות:
לא כל תקלה במזגן מחייבת אתכם להזמין בעל מקצוע. יש מגוון די רחב של תקלות שתוכלו לפתור בעצמכם, ויש דברים שתוכלו לבצע מראש בכדי למנוע תקלות חוזרות. אם אתם רוצים לדעת כיצד לשמור על המזגן שלכם באופן טוב יותר, ומתי תוכלו לפתור את התקלה בעצמכם, ובאילו מקרים להזמין אך ורק טכנאי מזגנים מורשה ומקצועי, קראו את המאמר הבא ותמצאו את התשובות הדרושות לכם.

מחסור בגז
אחת התקלות הנפוצות ביותר במזגנים מתרחשת בשל מחסור בגז, אשר יכול להוביל לירידה באיכות הקירור של המזגן. מחסור בגז יכול להגרם
כתוצאה מהתקנה שבוצעה בצורה לא נכונה, ולכן חשוב לבצע התקנות רק על ידי מתקינים מקצועיים. במידה וזו אכן התקלה, יש להזמין בעל מקצוע אשר יגיע עם מכשירי מדידה ויבדוק את חומרת הבעיה. ישנם מקרים בהם כל מה שנדרש הוא מילוי גז, דבר שעלותו נמוכה יחסית, אך במקרים של התקנה לא נכונה ובריחת גז מהצינורות ייתכן כי יהיה צורך בפירוק והתקנה מחדש, מה שכמובן יעלה את המחיר.

פילטר סתום
פילטר סתום במזגן יכול לגרום ליציאה חלשה מאוד של אוויר מפתחי המזגן. בכדי לנקות את הפילטר כל מה שצריך הוא לנקות אותו תחת זרם של מים, ואתם יכולים לבצע את זה בעצמכם גם ללא בעל מקצוע. חשוב להבין כי הניקוי של הפילטר הינו חיוני שכן לטווח ארוך, אם הפילטר סתום הוא יכול לפגוע במדחס אשר נאלץ לעבוד קשה יותר בשל הסתימה של הפילטר.

בעיה בכבל מדחס או בכבל מאוורר
הכבל של מדחס המזגן נותן את כח ההנעה הראשוני למדחס, ואם הוא לא עובד – המדחס של המזגן לא יפעל. במקרה של תקלה בכבל יש להחליף אותו, ועלות ההחלפה אינה גבוהה. תקלה דומה יכולה להיות בכבל של המאוורר, וגם במקרה זה בעל מקצוע יחליף אותו ויפתור את הבעיה.

יציאת ריח רע מהמזגן
ריח רע אשר יוצא מהמזגן הוא בדרך כלל תוצאה של עובש, אשר נוצר מהצטברות של מים יחד עם לכלוך ואבק על הסוללה הפנימית. לרוב, זה קורה לאחר זמן ממושך ללא שימוש במזגן, לדוגמא, אם שבוע שלם לא הפעלתם את המזגן, הפעילו אותו בתחילה על מצב של ייבוש על מנת לייבש את המים אשר הצטברו. בנוסף, אם יוצא ריח רע מהמזגן יש לבצע ניקוי עמוק על ידי בעל מקצוע שיפרק את המזגן וינקה אותו מבפנים. מומלץ לא להמתין לריח, אלא לבצע ניקוי כזה פעם בשנתיים לפחות.

טפטוף מים
במקרה וצינור המים סתום, המים יטפטפו החוצה מהמזגן עצמו אל תוך החדר, ובכדי לשחרר את הסתימה יש לנשוף אל הצינור. במידה וזה לא עוזר, יש להזמין ניקוי מקצועי.

בעיות בחשמל
לא מעט פעמים אנו מקבלים קריאות על תקלות במזגן ובסופו של דבר מבינים כי מדובר בעניין חשמלי פשוט – פיוז שקפץ או חיבור שקע רופף, וכדאי לבדוק זאת לפני הזמנת בעל מקצוע.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה